 |
PLATFORMA
"EU-RO CLEARING FUNDS"
proiect coordonat de
Fundatia EUROLINK - House of Europe |
 |
In ciclul
Incubatorul de Afaceri si
Proiecte Europene (ed. VIII)

"SCOALA
BANILOR EUROPENI"
pentru experti, manageri,
consultanti si intreprinzatori
~ editia a II-a ~
Bucuresti, 25-26 februarie 2010
eveniment organizat in parteneriat cu
Prin numarul, interesul suscitat si
calitatea participantilor de care s-a bucurat editia I a noului format de
eveniment de informare, training si consiliere “SCOALA BANILOR EUROPENI”,
s-a putut constata un deosebit impact al acestui program non-guvernamental din
cadrul Incubatorului de Proiecte si Afaceri Europene (lansat in luna
februarie 2009) in special asupra managerilor, expertilor si intreprinzatorilor
care aspira la realizarea de investitii cu finantare UE sau internationala si,
in paralel, la o formare intensiva de management performant, care sa
dobandeasca cat mai prompt o certificare internationala pe masura, oferita prin
sprijinul
Knowledge Management Institute
- Romania.
Drept doar una dintre dovezile
graitoare ale succesului repurtat este aceea ca
Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM
din cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri a luat
decizia, in cadrul parteneriatului deja existent, sa formeze si sa recomande
formarea propriilor experti, colaboratori sau beneficiari prin reuniunile si
programele specializate coordonate, sub egida
Platformei EU-RO Clearing Funds,
de
EUROLINK-House of Europe,
partener de dialog consultativ structurat al Comisiei Europene.
In plus, recenta decizie a
Comitetului Inter-Ministerial format de Guvern pentru a simplifica
substantial procedurile birocratice si a furniza, de plida, o pre-finantare mai
generoasa sectorului IMM reprezinta cadrul unor schimbari mai palpabile pentru
imbunatatirea accesului la Fondurile Europene al tuturor tipurilor de
beneficiari actuali sau viitori ai acestor forme de sprijin financiar. In
completare, conform datelor prezentate in Mesajul Presedintelui AIPPIMM,
in curand, se va adauga si oportunitatea accesarii Ajutoarelor de Stat
pentru intreprinderile in dificultate in valoare de pana in 500.000 euro care se
vor derula sub coordonarea organismului guvernamental mentionat.
Noi parteneriate de
lucru si impact de succes
cu ocazia noii
promotii a
SCOLII BANILOR
EUROPENI
La
finele lunii februarie 2010, o noua si motivata promotie a absolvit
SCOALA BANILOR EUROPENI (editia a II-a) iar, concomitent, absolventii
reuniunii respective de informare, consiliere si training s-au alaturat
tinerei Comunitati Knowledge Management prin certificarea internationala
in calitate de Knowledge Management Specialist
(Specialist in Managementul Cunoasterii), devenita posibila prin
desfasurarea modului respectiv furnizat de
Knowledge Management
Institute - sucursala Romania, coordonata
de Dl Octavian SERBAN, Certified Knowledge Manager (H.Q. Washington D.C.)
in stransa cooperare cu Fundatia
EUROLINK - House of Europe.
Dintre noutatile imbucuratoare de ultima ora survenite cu prilejul acestei
noi editii, mentionam participarea si activarea publica a
parteneriatului pe plan national dintre Platforma „EU-RO
Clearing Funds”, fondata si coordonata de
EUROLINK-Casa Europei
cu
ACRAFE (Asociatia
Consultantilor din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene),
organizatie profesionala care a impulsionat deja un dialog mult mai
structurat si mai consistent cu Primul Ministru si cu
Comitetul Inter-Ministerial prezidat de acesta, ca si un
lobby constructiv - dinspre mediul consultantei autohtone de proiect - in
vederea reducerii neclaritatilor, disfunctionalitatilor, intarzierilor,
neregulilor sau posibilei lipse de eficienta a intregului proces de
acordare a Fondurilor Europene catre Romania.
Un
alt semnificativ moment al reuniunii l-a constituit participarea si
expunerea video facuta de o delegatie de consultanti din partea centrului
academic de proiecte CRENoS (regiunea Sardinia - Italia)
si a Retelei internationale OpenMed, creata cu sprijinul
Comisiei Europene pentru favorizarea proiectelor nord-sud ale entitatilor
publice sau private din intreg Bazinul Marii Mediterane. In cadrul
aceleiasi misiuni de informare si transfer de expertiza, efectuata la
invitatia Knowledge Management Institute-Romania, precizam ca s-a reusit
semnarea unui acord de cooperare intre Consorzio Latte Pecorino
Romano (Consortiu de promovare si marketing al
produselor/marcilor din lapte de oaie si de capra) si ANCA
(Agentia Nationala de Consultanta Agricola) patronata de Ministerul
Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in cadrul unui proiect international
in derulare initiat de OpenMed, respectiv al Forumului Industriei
Bunurilor de Larg Consum, ce a a avut la Bucuresti in data de 23 februarie
la sediul si cu sprijinul World Trade Center - Bucuresti.
Un
al treilea punct special al agendei a fost reprezentat de avanpremiera
realizata de invitatul din partea agentiei guvernamentale specializate -
AIPPIMM de sub egida Ministerul Economiei, Comertului si
Mediului de Afaceri-, consilierul presedintelui acestui organism, Dl
Marius PITI, care a oferit detalii si a raspuns intrebarilor referitoare
la lansarea in curand a noului program de finantari interne pentru
sprijinirea sectorului IMM din Romania. Alte doua prezentari nuantate si
actualizate din partea autoritatilor de management pentru POR
(Dr. Iuliana TOPOLEANU) si POS
DRU (Dna Simona PIELARU) au
descris stadiul actual al accesarii, semnarii de contracte si
modificarilor procedurale care au intervenit recent, atat cele care
afecteaza autoritatile locale, cat si microintreprinderile.
Noua
editie a SCOLII BANILOR EUROPENI, popularizata recent pe larg in cadrul
emisiunii tv speciale „Antreprenor” (The Money Channel TV), a fost
posibila si cu amabilul sprijin al Centrului Regional de Formare
Continua pentru Administratia Publica Bucuresti
de sub egida ANFP (Agentia Nationala a Functionarilor Publici) care se
bucura de deosebita reputatie profesionala in domeniu.
Mentionam
ca aceasta serie de evenimente face parte dintr-un program mai amplu
intitulat Programul National de formare
sistematica al expertilor si consultantilor in domeniul
fondurilor europene, coordonat de
EUROLINK-Casa Europei
in parteneriat cu Universitatea Romana de Stiinte si Arte
„Gheorghe Cristea”. Pentru cei interesati si de cursurile de tip
post-universitar de medie durata, in sistem on-line (pe internet),
subliniem totodata ca inscrierile pentru noua grupa de studii din cadrul
celui de-al III-lea an academic de desfasurare pot fi facute, in limita
numarului de locuri disponibile, pana la data de 12 martie 2010,
accesand site-ul
www.StructuralFunds.ro
sau la solicitare scrisa pe adresa:
eurolink@b.astral.ro.
Pentru conformitate,
Secretariatul Platformei EU-RO Clearing Funds
c/o EUROLINK - House of Europe |
Participantii
au acces direct la patru oferte promotionale, intr-un pachet unic:
1. Atelier de informare
practica pentru manageri si intreprinzatori.
Selectarea si popularizarea
celor mai noi optiuni de finantare nerambursabila, co-finantare, creditare si
garantare a creditelor, sintetizarea formelor de sprijin financiar comunitar,
focalizarea pachetelor posibile conform grupului-tinta si nevoilor fiecarui
participant: ajutoare de stat UE, ajutoare de minimis, programe UE pentru
Romania repartizate pe sectoare si masuri prioritare, deschise sau care urmeaza
a fi deschise in perioada imediat urmatoare.
2. Formare si Certificare
Internationala profesionala
de inalt nivel la indemana managerilor,
intreprinzatorilor, consultantilor si trainerilor,
sub egida
International Knowledge Management Institute (Washington D.C.):
modul introductiv "Managementul
Cunoasterii in favoarea accesarii, implementarii corecte si a evaluarii
proiectelor cu fonduri europene".
Special
Guest Trainer: Octavian SERBAN, KMC - Presedinte Knowledge Management Institute
Romania / Knomacons.
3. Evaluare personalizata
prin
"Laboratorul mobil de analiza
si prognoza pentru planificarea investitiilor"
-
Demararea analizei prealabile
a oportunitatilor investitionale si de finantare UE - Cum evitam capcanele
birocratico-bancare, rostul asistentei juridice si contractuale, importanta
strategiei de comunicare cu autoritatile de gestiune si plati, previzionarea
evolutiei afacerii si a proiectelor conexe.
4. Consilier profesional
independent:
Stabilirea Foii de Parcurs/rutele de abordat pentru calibrarea oportunitatilor
de finantare prin runde de consiliere personalizata pentru beneficiarii actuali,
viitori sau potentiali de finantare, pe baza de programare prealabila.
Grupuri-tinta:
-
functionari publici si
experti din autoritatile locale/judetene care lucreaza sau urmeaza sa activeze
in cadrul proiectelor cu finantare europeana/internationala;
-
manageri, experti si
consultanti din sectorul privat si din cel public;
-
reprezentanti ai mediului de
afaceri/camerelor de comert;
-
reprezentanti ai
partenerilor social, sectorului ONG si mediului academic
Beneficiile participarii:
1. Asigurarea participarii la:
-
Bursa de Contacte
Profitabile
-
Modul international de
training "Managementul Cunoasterii" - Knowledge Management
Specialist
-
Laboratorul mobil de analiza
si prognoza pentru planificarea investitiilor
-
Consilier profesional
independent
-
Sesiunile de relationare
(networking)
-
Pauze de cafea
2. Primirea Kit-ului (format
CD) "SCOALA
BANILOR EUROPENI"
3. Furnizarea Caietului
Program al evenimentului
4. Primirea
Certificatului de Absolvire
a Modulului "Knowledge Management
Specialist",
eliberat sub egida Knowledge Management Institute - Romania si EUROLINK-House of
Europe
Amintim ca
International Knowledge Management
Institute
reprezinta o agentie internationala cu filiale pe toate cele cinci continente,
care furnizeaza prin reteaua sa de profesionisti, traineri si analisti KM
training & solutions, sprijina in mod direct reteaua internationala de peste
1500 de profesionisti + absolventi ai programelor Certified Knowledge
Management, comunica si colaboreaza cu un numar de peste 5000 de profesionisti
pe care i-a format pe plan mondial.
Miza finala
a programului nostru este ca, impreuna, sa generam o pregatire de excelenta a
persoanelor care vor lucra in sectorul public si sectorul privat in domeniul
implementarii proiectelor cu fonduri UE si, prin asumarea unei
certificari-evaluari si omologarea ulterioara la scara si standarde mondiale
a competentelor si abilitatilor, sa sprijinim integrarea specialistilor romani
in marea familie a International Knowledge Management Institute.
Evenimentul este organizat cu
amabilul sprijin al
Centrului
Regional de Formare Bucuresti (CRFB) de sub egida ANFP -
Guvernul Romaniei, al
Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii (AIPPIMM),
precum si al CRENoS (Centro
Ricerche Economiche Nord Sud - Italia).
Sponsor Tehnic:
Phaeton Gala - PR & Lobby Consulting.
Invatare
traininca pentru companii si investitii inteligente prin
sistemul
"Knowledge
Management"
Conceptul de Knowledge
Management (KM) si certificarea internationala a acestui set de
competente si abilitati de consultanta si training au la baza un
program demarat initial in Statele Unite (Washington D.C.) in anul 1998.
Dezvoltarea ulterioara a acestui concept si sistem de certificare de tip
Knowledge Management a condus, in anul 2004, la fondarea International
Knowledge Management Institute (IKMI). Acesta functioneaza ca o institutie
educationala cu vocatie mondiala si, simultan, ca asociatie de
afaceri, cu filiale in Europa, Asia, Australia, Africa, Orientul
Mijlociu si America de Nord. In Europa de Est este reprezentata - sub
numele de Knowledge Management Institute-Romania - de agentia Knomacons.
IKMI furnizeaza prin filialele
sale si reteaua sa de profesionisti, traineri si analisti KM training &
solutions, sprijina in mod direct reteaua internationala de peste 1500
de profesionisti + absolventi ai programelor Certified Knowledge
Management, comunica si colaboreaza cu un numar de peste 5000 de
profesionisti pe care i-a format pe cele 5 continente.
Beneficiile de baza ale
absolventilor si membrilor retelei internationale KMI sunt urmatoarele:
formare personalizata face-to face si prin workshop-uri virtuale,
precum si componente selectionate din cadrul programului e-CKM;
participarea la
proiectele si activitatile remunerative regionale,
derulate in fiecare dintre institutele componente din Australia, India,
Kuwait, Malaesia, Singapore, Africa de Sud, Elvetia, Marea Britanie si -
mai recent - Romania;
certificarea specifica de nivel international a
competentelor si abilitatilor dobandite, conform standardelor unitare ale
IKMI, precum si oportunitatea de consultare permanenta cu CKM mentorii/
instructorii acreditati si cu board-ul Facultatii de e-Learning
in vederea
constituirii KM Body of Knowledge, ca organism international
devotat Societatii Cunoasterii.

Certificarea oficiala finala de tip "Certified
Knowledge Manager", administrata de IKMI - Washington DC, constituie cea mai
recenta si inovativa dintre cele trei sisteme pe plan mondial de training si, in
paralel, de certificare in domeniul managementului, axata pe o noua viziune
asupra organizarii, utilizarii si valorificarii cunostintelor in cadrul
organizatiilor.
Mai multe informatii:
De ce Knowledge Management si nu altceva?
|
SCOALA
BANILOR EUROPENI (ed. a II-a)
Bucuresti, 25-26 februarie 2010
~ Agenda previzionala ~
Joi, 25 februarie
2010
12.30-13.00
Inregistrarea participantilor.
Locatia:
Sediul CRFB
- Str.
Edgar Quinet nr
8 (langa Casa Capsa)
13.00-15.00
Atelierul de
Informare Practica
(Partea I)
Cele mai
noi optiuni de finantare nerambursabila si de co-finantare pentru anul 2010.
Sinteza formelor de sprijin financiar comunitar.
Invitati speciali:
Reprezentanti
principali ai autoritatilor de gestionare a fondurilor UE:
-
Iuliana TOPOLEANU
- Consilier superior,
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional
(POR)
-
Simona PIELARU
- Ofiter de informare si
publicitate, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial
"Dezvoltarea Resurselor Umane" (POS
DRU)
Moderator:
Sever AVRAM,
Presedinte executiv - EUROLINK-House of Europe
15.00-16.00
Managementul
Cunoasterii
(KM) si Fondurile Europene
Sesiune introductiva
16.00-17.00
Piedici, capcane,
stratageme si cai de evitare a erorilor in accesarea si implementarea Fondurilor
Europene
Rolul
comunicarii si lobby-ului in asigurarea unui management de succes.
17.00-17.30
Intrebari, discutii si concluziile primei zile
Vineri, 26 februarie 2010
9:30-10.45
Atelierul de Informare Practica
(Partea a II-a)
Invitati de onoare:
-
Dumitru NANCU
–
Vicepresedinte, Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii (AIPPIMM)
-
Dr. Georgeta GHETE DANAU,
Director - Centrul Regional de Formare Bucuresti (CRFB) - ANFP, Guvernul
Romaniei
-
Carla
LEDDA
– Consultant Item (Italia) / OpenMed (Grupul de Cooperare si Dezvoltare
in Bazinul Marii Mediteraneene)
-
Prof. Univ. Dr. Marco CAREDDA
- Universitatea Sassari (Italia)
-
Octavian SERBAN -
Presedinte, Knowledge Management Institute-Romania
10.45-11.00
Pauza de cafea
11:00-12.00
Modul international de
training: Managementul Cunoasterii in
favoarea accesarii, implementarii corecte si a evaluarii proiectelor cu fonduri
europene (Partea I).
Special Guest Trainer: Octavian
SERBAN, KMC - Presedinte Knowledge Management Institute-Romania
-
Dezvoltarea unei
organizatii bazate pe Cunoastere (Knowledge Organization)
-
Este pregatita compania pentru
implementarea KM?
-
Principii de aplicabilitate a KM
in cadrul companiei
-
Care sunt implicatiile adoptarii
KM?
-
Responsabilitatile
profesionistilor in domeniul KM
-
Cum poate schimba KM cultura
organizationala?
-
Riscuri cu care se
confrunta adoptarea KM in practica
12.00-13.15
Modul international de
training:
Managementul Cunoasterii in favoarea accesarii, implementarii corecte si a
evaluarii proiectelor cu fonduri europene (Partea a II-a)
-
Oportunitatile
si importanta formarii specialistului KM (Knowledge Specialist)
-
Avantajul competitiv al formarii
specialistului KM
-
Importanta introducerii/aplicarii
sistemului B2E (Business to Employee)
-
Depasirea riscurilor
profesionalizarii in sistemul KM
-
Impactul loialitatii
specialistului KM asupra companiei
13.15-14.30 Pauza de pranz
14.30-15.15
Modul international de
training:
Managementul Cunoasterii in favoarea accesarii, implementarii corecte si a
evaluarii proiectelor cu fonduri europene (Partea a III-a) - aplicatii utile si
exercitii de simulare
15.15-15.30 Pauza de cafea
15.30-16.30
Laboratorul mobil de
analiza si
prognoza pentru planificarea investitiilor.
Sensul si semnificatia analizei
personalizate de oportunitati a investitiei/proiectului.
Invitati:
membrii Consortiului Parteneriatului Strategic, consultanti in domeniul
juridic-contractual, comunicare-relatii publice, analiza economico-financiara,
marketing etc.
16.30 - 17.30
Consilier profesional independent.
Stabilirea Foii de Parcurs/ rutele de abordat pentru calibrarea oportunitatilor
de finantare (consiliere profesionista expresa).
Evaluarea rezultatelor
sesiunii si inmanarea
Certificatelor "Knowledge Management
Specialist" din partea
Knowledge Management Institute-Romania
si EUROLINK-House of Europe.
Aceasta reuniune face parte dintr-un
proiect nonguvernamental si nonprofit mai amplu, sprijinit de
urmatorii Parteneri Media:
CalendarEvenimente.ro;
Comunicatii Mobile;
Grupul
"Tribuna
Economica"
(revistele "Euroconsultanta"
si "Economie
si Administratie Locala");
ClubAfaceri.ro;
GhiseulBancar.ro,
Finantare.ro;
SmartFinancial.ro;
SmartBank.ro;
PRWave.ro;
ComunicateMedia.ro,
StiriEvenimente.ro;
NewsChannel.ro;
Early Warning Support
al Platformei EU-RO Clearing Funds.
Pentru informatii suplimentare va rugam sa
ne contactati
la adresa de
email
eurolink@b.astral.ro
sau
la tel./fax:
021.2304997.
|
|