Fonduri Structurale

  Structural Funds

   Misiune   |     Parteneri Oficiali   |     Activităţi şi Evenimente    |    Oferta de Training şi Consiliere   |    Resurse de Informare   |
     Prima pagină
   EU-RO Clearing Funds
     Club StructuralFunds
     Publicaţii
     Buletin Informativ
     Revista Presei
     Link-uri utile
     Anunţuri utile
   Hartă site
     CONTACT
 

Evenimente curente:

 

    Programul Naţional de Formare

    Fonduri Europene post-aderare

 

    Calendar de desfăşurare

 

    Sesiuni de scurtă durată

 

    Cursuri online de medie durată

     post-universitare   

 

    Certificat de Absolvire in

      Managementul Proiectului    

 

    Program de Master "Integrare

     Economică Europeană" 

 

   Sesiuni regionale de training

     intensiv (la cerere) 

 

ARHIVĂ EVENIMENTE

Evenimente anuale:

 

 

Forumul Civic si de Afaceri pentru stimularea absorbtiei Fondurilor Europene

 

 

 

Ziua Europeana a Concurentei si Competitivitatii in Romania

     

Saloanele Regionale ale Proiectelor cu Fonduri Europene:

 

      Iaşi, 13-15 iunie 2007

 

      Braşov, 31 mai-2 iunie

 

      Timisoara, 26-28 aprilie

 

      Sibiu, 18-20 aprilie

 

ŞCOALA de VARĂ

a Managerilor de Proiect şi Experţilor in proiectele cu Fonduri Europene

 

     SOVATA,  30 aug.-2 sept.

 

     CONSTANŢA, 5-10 iulie

 

Module intensive de training

     BUCUREŞTI, martie 2007

DEZBATERI PUBLICE REGIONALE

 

     Arad, 19 ianuarie

 

     Oradea, 9 februarie

 

     Braşov, 16 februarie

 

     Tg. Mureş, 17 februarie

 

     Zalău, 19 februarie

 

Alte evenimente şi acţiuni (2006)

 

Noutăţi:   Programul Naţional de Formare a Experţilor şi Consultanţilor in Proiectele cu Fonduri Europene"

Programe de medie durată

 

Curs on-line post-universitar de medie durata

pentru experti si manageri de proiect

in domeniul Fondurilor Europene

 INSCRIERI DESCHISE

 

Grupa 23

(ianuarie 2013 - martie 2013)

 

Formular de Inscriere

 

 

 

 

UGC

 

 

 

 

House of Europe

 

 

 

 

EU-RO Clearing Funds

 

In cadrul celui de al VI-lea an academic (2012-2013) de desfasurare a Programului National sistematic de formare a expertilor si consultantilor in domeniul proiectelor si fondurilor europene, fondat in februarie 2007, sub egida Platformei societatiii civile "EU-RO Clearing Funds", coordonata de Fundatia EUROLINK-Casa Europei, avem placerea sa va aducem la cunostinta ca - in cooperare cu Universitatea Romana de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea", Membra a Federatiei Europene a Scolilor cu Acces la Diploma Europeana-, deschidem campania de inscrieri pentru noua serie de participanti la Cursurile de formare continua, de tip post-universitar, de durata medie, asa cum sunt incadrate in noua lege a educatiei.

 

Acestea sunt concepute ca o combinatie unica de module teoretice si practice on-line si consiliere personalizata. Programul de formare academica este dedicat tuturor celor care isi doresc sa obtina si valideze o experienta multi- si inter-disciplinara complexa, precum si acelora care doresc sa acceseze, sa implementeze sau sa se implice in gestionarea/ evaluarea proiectelor europene. 


NOU: Contributia baneasca de participare redusa!

 

Formular de Inscriere

 


10 PUNCTE TARI

ale formarii expertilor, consultantilor si managerilor

prin programul de tip post-universitar on-line

oferit de EUROLINK-House of Europe

 

 

In contextul lansarii noii campanii pentru expresii de interes si inscrieri la Programul National sistematic de formare a expertilor si consultantilor in domeniul proiectelor si fondurilor europene, care numara deja 22 grupe de studiu anterioare, ne face placere sa readucem in atentie faptul ca acest program non-guvernamental si non-profit si-a dovedit concret atractivitatea si viabilitatea prin:

  • numarul  important de cursanti/absolventi (peste 400 de persoane) care l-au absolvit sau care il frecventeaza si in prezent,

  • proiectele realizate de echipele acestora aprobate/ contractate,

  • parteneriatele de lucru si de afaceri incheiate intre acestia sau organizatiile / institutiile pe care le reprezinta.

Pentru cei interesati, unicitatea si flexibilitatea acestui program se remarca in principal prin 10 puncte tari:

 

1. se desfasoara in sistem integral online (pe Internet), cu sesiune introductiva pe viu (optional), permitand sa poata fi urmat de orice absolvent universitar din tara, fiind preferat mai ales de persoanele foarte ocupate, care calatoresc mai mult in interes de serviciu;

 

2. continutul complex al modulelor de curs si al numeroaselor scheme grafice poate fi consultat oricand pe baza unei parole personalizate, in mod relaxat si la discretia cursantilor, conform programului de lucru si ritmului fiecaruia;

 

3. depaseste deliberat frontierele rigide acoperite de un singur standard ocupational din COR, oferind in schimb o perspectiva panoramica, aproape exhaustiva si o abordare trans-sectoriala (multi- si inter-disciplinara) asupra tuturor aspectelor legate de redactarea proiectelor de investitii in stil profesionalist, cu finantare/creditare nationala, europeana sau internationala, implementarea, evaluarea si auditul intern/extern al acestora, precum si sistemele necesare de achizitii publice, comunicare institutionala, monitorizare interna, raportare si de relatii publice (PR);

 

4. este incadrat oficial drept un program educational de tip post-universitar intensiv, de medie durata (aprox. trei luni calendaristice) conform sistemului Bologna de tip life-long learning (invatare pe toata durata vietii), fiind realizat in parteneriat cu Universitatea Romana de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea", care deruleaza prin traditie, in paralel, programe universitare si post-universitare de tip Master in domeniul Intergrarii Economica Europene prin Facultatea de Stiinte Economice, Juridice si Administrative, acreditata ca atare de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

 

5. absolvirea studiilor teoretice si practice respective si-a probat temeinica si relevanta atat pentru cei din sectorul public, cat si din mediul privat prin: punctajele favorabile obtinute de proiectele avansate de participanti sau beneficiarii acestora; incadrarea flexibila in noile echipe de proiect formate; recunoasterea formarii pentru obtinerea unei trepte profesionale superioare; inscrierea gratuita, la cerere, in Baza de Date a Expertilor, Consultantilor si Managerilor specializati in proiectele co-finantate din Fonduri Europene; primirea unei Scrisori de Recomandare personalizata pentru sprijinirea sanselor de angajare a absolventilor.

 

6. se soldeaza cu un Certificat de Absolvire la care i se adauga o Anexa de Studii care marcheaza detaliat toate modulele urmate, numarul de ore afectate si modul in care se asigura evaluarea cunostintelor si abilitatilor;

 

7. furnizeaza informare si consiliere personalizata - in regim de mentorat - asupra intrebarilor si problemelor punctuale intampinate de cursanti, inclusiv prin programarea unei consultatii directe cu unul dintre coordonatorii sau consultantii/trainerii programului educational;

 

8. beneficiaza de o expertiza extrem de variata, pe domenii largi care concura la procesul de accesare - implementare - administrare - lobby in domeniul consultantei, gestionarii si selectarii proiectelor cu finantare europeana, testata pe viu in cadrul unor training-uri anterioare sustinute de lectori romani si din UE sau din perspectiva stiintifica, explicata prin studii de caz pe intelesul tuturor, pregatirea fiind coodonata - din partea Universitatii - de Prof. Univ. Dr. Petre PRISECARU, Sef al Departamentului de Integrare Europeana al Institutului de Economie Mondiala al Academiei Romane, trainer acreditat din cadrul "Team Europe" al Comisiei Europene in Romania, autor al numeroase tratate, compendii si volume in domeniu;

 

9. confera posibilitatea unei evaluari (si auto-evaluari) individuale, edificatoare si practice, adaptata nevoilor, fara sa necesite prezenta fizica a participantilor;

 

10. acorda facilitati si reduceri atragatoare de participare la celelalte programe de training si la evenimentele/ reuniunile organizate de Fundatia EUROLINK si partenerii institutionali ai acesteia, in special la: Scoala Banilor Europeni, Ziua Europeana a Concurentei si Competitivitatii, Salonul de Solutii Practice din cadrul Targului IMM, forumurile nationale in domeniul Fondurilor Europene, Comunitatea "Managementul Cunoasterii" (Knowledge Management), sesiunile de networking ale consultantilor europeni etc.

 


De ce  merita sa alegem un astfel de program?

 

O experienta de 15 ani de zile in formare si informare europeana sta deja in spatele retelei EUROLINK-Casa Europei din Bucuresti, din care deja peste 5 ani in pregatirea absorbtiei si implementarii proiectelor cu Fonduri Europene. Prin Platforma Societatii Civile EU-RO Clearing Funds am reusit sa organizam un numar impresionant de saloane regionale, forumuri nationale, scoli de vara, ateliere de lucru si sesiuni intensive de training

 

1. Intrucat nu toate persoanele interesate sa lucreze in diversele componente ale proiectelor europene sau dupa metoda de management a acestor proiecte, nu vor ajunge manageri de proiect, cursurile noastre ofera o perspectiva panoramica, deci nu se supun unui singur standard ocupational, prevazut in COR (tip CNFPA).

 

Cursantii si absolventii nostri aleg programul nostru ca training multi- si inter-disciplinar, pentru a le permite integrarea din mers intr-una din componentele procesului:

  • redactarea proiectului,

  • organizarea procedurilor de achizitii publice,

  • managementul ciclului de proiect / implementare,

  • elaborarea dosarelor tehnice de specialitate,

  • monitorizare, raportare, comunicare,

  • promovare, publicitate, relatii publice,

  • evaluare interna / externa

  • auditare complexa de project management

Fiecare dintre aceste componente necesita competente si abilitati complet diferite si impun motivatii diverse de participare din partea cursantilor.

 

2. Cursurile pot fi frecventate de orice absolvent de studii superioare (sau in curs de absolvire) din orice punct geografic din tara, pe baza modulelor teoretice si practice descarcate de pe un site web dedicat, pe baza unei parole individuale, in functie de programul si disponibilitatea de timp si de interesul mai mare sau mai mic pentru anumite parti ale fiecarui cursant.

 

3. Intre modulele transmise periodic, cursantii pot solicita consiliere personalizata tip tutorial, fie prin e-mail pe problemele punctuale ale temelor studiate, fie, pe baza de programare, printr-o intrevedere cu coordonatorii cursurilor la sediul Universitatii sau al Secretariatului Casei Europei.

 

4. Absolvirea cursurilor le-a conferit si le confera participantilor sa probeze in mod flexibil competentele si abilitatile din cadrul modulelor urmate, pe baza Certificatului de Absolvire eliberat de Universitatea Romana de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea", care desfasoara cursuri universitare si programul de Masterat in Economia Integrarii Europene, acreditat de Ministerul Educatiei si ARACIS. La eliberarea Certificatului de absolvire, absolventii primesc si o Anexa de studii pe module, numarul de ore aferente si modalitatea de evaluare finala. Pe baza acestor documente, absolventii nostri s-au putut de-a lungul timpului incadra in echipe de proiect, au promovat trepte profesionale ca functionari publici sau au primit gratificatii la locul de munca.

 

5. Coordonarea stiintifica a cursurilor se bucura din partea Universitatii de girul cunsocutului specialist in studii de economia integrarii europene si institutii UE, Prof. Univ.Dr. Petre PRISECARU, care a publicat numeroase volume si compendii de succes in domeniu si coordoneaza, de asemenea departamentul de specialitate al Institutului de Economie Mondiala. Continutul lor a fost in mare majoritate, in prealabil, testat pe viu, cu ocazia numeroaselor sesiuni de training desfasurate in tara, scoli de vara, forumuri si editii ale Incubatoarelor de Afaceri si Proiecte Europene.

 

6. Evaluarea are un pronuntat caracter practic si se bazeaza pe capacitatea de a incadra ideea de proiect, a verifica eligibilitatile si conformitatea administrativa si a completa in linii mari un model de cerere de finantare. Un numar de aproximativ 300 de participanti au absolvit sau sunt in curs de a obtine certificatul de absolvire al acestor cursuri. Dintre organizatiile/institutiile care si-au scolit colaboratorii prin acest sistem, putem mentiona cateva cu titlu de exemplificare:

  • ACTIV SYSTEMS & SOLUTIONS Bucuresti,

  • ARHITECTONIK 2000 Bucuresti,

  • Asociatia de Dezvoltare a Judetului Tulcea,

  • Casa SA Bacau, 

  • Colegiul Farmacistilor din Romania,

  • Colegiul Medicilor din Romania,

  • Consiliul Judetean Bihor,

  • E-POLL MARKETING STRATEGY CONSULTING,

  • Incubatorul Tehnologic si de Afaceri Deva,

  • Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice,

  • Luxten Lighting Co S.A,

  • NEW ENERGY Suceava,

  • Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen,

  • Organizatia World Vision International,

  • Primaria Targoviste,

  • Reval Consulting-Suceava,

  • Rhenus Logistics,

  • S.C.A. Epure, Lizac si Asociatii,

  • SIVECO Romania,

  • Societatea Nationala de Radiocomunicatii - RADIOCOM,

  • Spoting SA-Ploiesti, 

  • TREND CONT - Sibiu,

  • Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

7. Sistemul de colaborare, drepturile si obligatiile participantilor sunt comunicate de la inceput, iar sistemul de achitare al contributiei banesti permite divizarea in maxim trei transe lunare. Cursantul isi poate determina singur perioada cand poate indeplini obligatiile de evaluare finala si poate ridica, la cererea sa, certificatul la o data ulterioara. Pana la ridicarea certificatului, i se poate elibera o adeverinta provizorie care sa ateste frecventarea cursurilor respective, spre a-i servi acolo unde i s-a solicitat sau la depunerea unui proiect ca anexa probatorie la CV.

 

Facilitati gratuite pentru absolventi !

  • redactarea unei Scrisori Oficiale de Recomandare pentru sprijinirea cursantilor in procesul de recrutare sau cooptare prompta in echipele de gestionare sau implementare a proiectelor;

  • includerea in Baza de Date a Expertilor, Consultantilor si Managerilor in domeniul proiectelor cu fonduri europene care confera posibilitatea cooptarii si consultarii reciproce a acestora in cadrul proiectelor implementate;

  • cooptarea in cadrul Retelei Nationale a Promotorilor si Facilitatorilor SUERD in Romania, in vederea colaborarii la proiectele sprijinite sau activate direct de Grupul de Actiune "Dunare-Marea Neagra", in cadrul celor trei mari domenii prioritare gestionate de Romania in cadrul Strategiei UE pentru Regiunea Dunarii (SUERD):

    • transporturi-navigabilitate;

    • dezvoltarea turismului-patrimoniu cultural;

    • mediu-managementul situatiilor de urgenta.

 

 

 

Campania de inscrieri

 

Curs online - grupa XXIII

~ ianuarie 2013 - martie 2013 ~

 

Formular de inscriere

 

 


Cursul on-line de medie durata

de formare a expertilor si consultantilor in managementul proiectelor cu Fonduri Europene

 ~descriere succinta ~

 

a. Cursul de formare a expertilor si consultantilor in managementul proiectelor cu Fonduri Europene este un curs destinat exclusiv absolventilor de invatamant superior cu diploma de licenta. Numarul total de ore afectate prezentarii online a cursurilor, studiilor de caz, temelor practice, consilierii realizarii temelor de studiu si evaluarii finale este de 120 de ore.

Cursurile au caracter trans- si inter-disciplinar care urmaresc sa ofere o formare complexa a participantilor prin urmarea unui parcurs aprofundat in mai multe domenii-profesii. Astfel, absolventii dobandesc in mod preponderent o pregatire multi-disciplinara, complexa, specifica cursurilor de tip post-universitar, care vizeaza urmatoarele domenii de expertiza:

- proiectare, design-engineering, realizarea studiului de fezabilitate;

- abilitati legate de managementul ciclului de proiect (planificare, matrice logica, gestionarea echipei de resurse umane etc);

- analiza economico-financiara;

- consultanta specifica realizarii studiului de impact asupra mediului;

- abilitati de marketing si consultanta in domeniul dezvoltarii turistice;

- auditul intern si extern;

- evaluarea proiectelor (assesment-faza de preselectie, selectarea si evaluarea impactului social economic al proiectelor);

- organizarea procedurii de achizitii publice si reglementarile ajutorului de stat;

- consultanta juridic-contractuala si asigurarea derularii corecte a contractelor;

- monitorizarea si raportarea narativa si financiar contabila catre autoritatile responsabile;

- implementarea sistemului de comunicare inter-institutionala si a planului de relatii publice.

 

Modulele de curs acopera din punct de vedere teoretic, legislativ si practic problematica accesarii Fondurilor Structurale si de Coeziune si sunt actualizate si adaptate din punct de vedere al continutului informativ in mod periodic.

 

b. Principalele module de curs sunt urmatoarele:

  Managementul ciclului de proiect;

Completarea cererii de finantare si realizarea dosarului tehnic al proiectului;

 Studiul de fezabilitate, analiza de risc şi senzitivitate;

Planul de afaceri, analiza cost-beneficii şi bugetarea proiectului;

Achizitiile publice si  ajutorul de stat;

Dezvoltarea turismului (finantarea proiectelor prin PNDR si POR)

Politicile si Managementul Inovarii cu fonduri europene

Evaluare, audit si comunicare/relatii publice

(NOU) Strategia UE pentru Regiunea Dunarii (SUERD).

 

Cursul incorporeaza, de asemenea, materiale esentiale prezentate de experti guvernamentali si consultanti/traineri independenti in cadrul ultimelor evenimente speciale organizate de Casa Europei - Ziua Concurentei si Competitivitatii in Romania, Forumul Civic si de Afaceri pentru stimularea absorbtiei Fondurilor Europene etc.

 

c. Modalitati practice de lucru. Cursantilor li se raspunde prin e-mail la toate chestiunile punctuale pe care le ridica cu privire la eventuale neclaritati asupra materialelor bibliografice parcurse.

 

d. Beneficii suplimentare incluse. Cu sprijinul profesorilor/lectorilor Universitatii Romane "Gheorghe Cristea", ca si al altor specialisti cooptati, cursantului i se acorda asistenta gratuita pentru probleme si intrebari specifice, punctuale, legate de temele abordate in cadrul modulelor, iar, la cerere, pe baza de programare, cursantul beneficiaza de o sedinta de consiliere tip "tutorial", destinata clarificarii temelor cursului on-line. De asemenea, cursantii pot beneficia de burse partiale sau integrale pentru participarea la evenimentele cu caracter national sau regional in domeniu, sub coordonarea Casei Europei.

 

e. Recrutare in campus. Pe baza acordului explicit, Curriculum Vitae al cursantului poate fi inclus in baza de experti si consultanti activ-convocabili ai Consortiului Parteneriatului Strategic pentru accesarea Fondurilor Europene, care coordoneaza Platforma "EU-RO Clearing Funds".

 

f. ALUMNI Club. La finalul cursului, absolventii continua sa fie informati si sa primeasca actualizari prin intermediul Alumni Club-ului.     

 

Contributia baneasca pentru inscrierea si participarea la cursul on-line este in valoare de 1485 lei, achitabila, la cerere, in transe.

 

DISCOUNT 30%

Contributia baneasca redusa este in valoare de 1040 lei,

achitabila, la cerere, in maxim trei transe lunare !

Formular de inscriere

 

 

Cine poate participa?

Categoriile de participanti carora le sunt destinate cursurile (exemple):

1. functionarii publici care constituie echipele de gestionare a proiectelor din cadrul autoritatilor publice;

2. managerii de proiect din sectorul public sau privat care se implica in derularea efectiva a proiectelor din punct de vedere organizatoric sau tehnico-logistic;

3. consultantii si expertii tehnici care lucreaza pentru elaborarea dosarului tehnic sau realizarea studiului de fezabilitate:

  •  inginer proiectant constructii civile

  • economist inginer specializat in analiza costuri-beneficii

  • expert in studiile de impact asupra mediului

  • experti in comunicare / relatii publice / promovare

  • auditori pentru realizarea auditului intern si extern pentru proiecte complexe

  • evaluatori cu pregatire multidisciplinara pentru realizarea evaluarilor intermediare si evaluarii finale

  • specialisti in realizarea caietelor de sarcini pentru achizitiile publice

  • avocati, consilieri juridici si experti in concurenta (intelegeri anti-concurentiale, abuz de pozitie dominanta, concentrari economice), specializati in sisteme de raportare si contractare. 

Pana in prezent s-au inscris si au urmat cursurile un numar de peste 400 de persoane din toata tara, atat din sectorul administratiei publice, cat si din randul specialistilor in profesii liberale, al consultantilor, al beneficiarilor de finantare si sectorului ONG. Certificatul de Absolvire, insotit de Adeverinta care detaliaza curricula urmata, le-au permis sa isi dovedeasca competentele pentru a fi cooptati in echipe de implementare, pentru a avansa profesional, pentru a primi responsabilitati sporite la locul de munca, sau pentru a mari punctajul proiectului depus pentru primirea finantarii europene.

 

Grupa a XXIII-a a cursului online isi va desfasura modulele de curs in perioada lunilor ianuarie 2013 - martie 2013.

 

Formular de inscriere

 

Coordonator Stiintific: Prof. Univ. Dr. Petre PRISECARU - din partea Universitatii Romane de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea"

Coordonator general: Prof. Sever AVRAM, PR & Lobby Senior Consultant/ Presedinte executiv - din partea EUROLINK-Casa Europei

 

Pentru informatii suplimentare ne puteti scrie la adresa de email: info@houseofeurope.ro sau tel/fax: (021) 230.4997.

 

Pentru conformitate,

Secretariatul Platformei " EU-RO Clearing Funds"

c/o EUROLINK-Casa Europei

Tel/fax: (021) 230 49 97

E-mail: info@houseofeurope.ro

Internet: www.HouseofEurope.ro

 
 Parteneri media

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Early Warning Support - Platforma EU-RO Clearing Funds

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagină realizată de EUROLINK-Casa Europei, cu sprijinul Agenţiei Phaeton Gala
web design: Biroul de imagine SRL