In
cadrul celui de al VI-lea an academic (2012-2013) de desfasurare
a Programului National sistematic de formare a expertilor si
consultantilor in domeniul proiectelor si fondurilor europene,
fondat in februarie 2007, sub egida Platformei societatiii civile
"EU-RO Clearing Funds", coordonata de Fundatia
EUROLINK-Casa Europei,
avem placerea sa va aducem la cunostinta ca - in cooperare cu
Universitatea Romana de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea",
Membra a Federatiei Europene a Scolilor cu Acces la Diploma
Europeana-, deschidem campania de inscrieri pentru noua serie de participanti la
Cursurile de formare continua, de tip post-universitar, de durata medie,
asa cum sunt incadrate in noua lege a educatiei.
Acestea sunt concepute ca o combinatie unica de module teoretice si
practice on-line si consiliere personalizata.
Programul de formare academica este dedicat tuturor celor care isi doresc sa
obtina si valideze o experienta multi- si inter-disciplinara
complexa, precum si acelora care doresc sa acceseze, sa implementeze
sau sa se implice in gestionarea/ evaluarea proiectelor europene.
ale formarii expertilor, consultantilor si
managerilor
prin programul de tip
post-universitar on-line
oferit de EUROLINK-House of Europe
In contextul lansarii noii campanii
pentru expresii de interes si inscrieri la Programul
National sistematic de formare a expertilor si consultantilor in
domeniul proiectelor si fondurilor europene, care numara deja
22 grupe de studiu anterioare, ne
face placere sa readucem in atentie faptul ca acest program
non-guvernamental si non-profit si-a dovedit concret atractivitatea
si viabilitatea prin:
numarul important de cursanti/absolventi
(peste 400 de persoane) care l-au absolvit sau care il frecventeaza
si in prezent,
proiectele realizate de echipele acestora
aprobate/ contractate,
parteneriatele de
lucru si de afaceri incheiate intre acestia sau organizatiile /
institutiile pe care le reprezinta.
Pentru cei interesati, unicitatea si
flexibilitatea acestui program se remarca in principal prin 10 puncte tari:
1. se desfasoara in
sistem
integral online (pe Internet), cu sesiune introductiva pe viu
(optional), permitand sa poata fi urmat de
orice absolvent universitar din tara, fiind preferat mai ales de
persoanele foarte ocupate, care calatoresc mai mult in interes de
serviciu;
2. continutul complex al modulelor
de curs si al numeroaselor scheme grafice poate fi
consultat oricand pe baza unei parole personalizate, in mod relaxat
si la discretia cursantilor, conform programului de lucru si
ritmului fiecaruia;
3. depaseste deliberat
frontierele rigide acoperite de un singur standard ocupational din
COR,oferind in schimb o perspectiva panoramica,
aproape exhaustiva si o abordare trans-sectoriala (multi- si
inter-disciplinara) asupra tuturor aspectelor legate de
redactarea proiectelor de investitii in stil profesionalist, cu
finantare/creditare nationala, europeana sau internationala,
implementarea, evaluarea si auditul intern/extern
al acestora, precum si sistemele necesare de achizitii publice, comunicare
institutionala, monitorizare interna, raportare si de
relatii publice (PR);
4. este incadrat oficial drept
un program educational de tip post-universitar intensiv, de
medie durata (aprox. trei luni calendaristice) conform sistemului
Bologna de tip life-long learning (invatare pe toata durata
vietii), fiind realizat in parteneriat cu Universitatea Romana de
Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea", care deruleaza prin
traditie, in paralel, programe universitare si
post-universitare de tip Master in domeniul Intergrarii
Economica Europene prin Facultatea de Stiinte Economice, Juridice si
Administrative, acreditata ca atare de Ministerul Educatiei,
Cercetarii, Tineretului si Sportului;
5. absolvirea studiilor
teoretice si practice respective si-a probat temeinica si relevanta
atat pentru cei din sectorul public, cat si din mediul privat prin:
punctajele favorabile obtinute de proiectele avansate de
participanti sau beneficiarii acestora; incadrarea flexibila
in noile echipe de proiect formate; recunoasterea formarii
pentru obtinerea unei trepte profesionale superioare; inscrierea
gratuita, la cerere, in Baza de Date a Expertilor,
Consultantilor si Managerilor specializati in proiectele
co-finantate din Fonduri Europene; primirea unei Scrisori de
Recomandare personalizata
pentru sprijinirea sanselor de angajare a absolventilor.
6. se soldeaza cu un
Certificat de Absolvire la care i se adauga o Anexa de Studii
care marcheaza detaliat toate modulele urmate, numarul de ore
afectate si modul in care se asigura evaluarea cunostintelor si
abilitatilor;
7. furnizeaza
informare si
consiliere personalizata - in regim de mentorat - asupra
intrebarilor si problemelor punctuale intampinate de cursanti,
inclusiv prin programarea unei consultatii directe cu unul dintre
coordonatorii sau consultantii/trainerii programului educational;
8. beneficiaza de o
expertiza extrem de variata, pe domenii largi care concura la
procesul de accesare - implementare - administrare - lobby in
domeniul consultantei, gestionarii si selectarii proiectelor cu
finantare europeana, testata pe viu in cadrul unor training-uri
anterioare sustinute de lectori romani si din UE sau din perspectiva
stiintifica, explicata prin studii de caz pe intelesul tuturor,
pregatirea fiind coodonata - din partea Universitatii - de Prof.
Univ. Dr. Petre PRISECARU, Sef al Departamentului de Integrare
Europeana al Institutului de Economie Mondiala al Academiei
Romane, trainer acreditat din cadrul "Team Europe" al
Comisiei Europene in Romania, autor al numeroase tratate,
compendii si volume in domeniu;
9. confera posibilitatea unei
evaluari (si auto-evaluari) individuale, edificatoare si
practice, adaptata nevoilor, fara sa necesite prezenta fizica a
participantilor;
10. acorda
facilitati si
reduceri atragatoare de participare la celelalte programe de
training si la evenimentele/ reuniunile organizate de
Fundatia EUROLINK si partenerii institutionali ai acesteia, in
special la: Scoala Banilor Europeni, Ziua Europeana a Concurentei si
Competitivitatii, Salonul de Solutii Practice din cadrul Targului
IMM, forumurile nationale in domeniul Fondurilor Europene,
Comunitatea "Managementul Cunoasterii" (Knowledge Management),
sesiunile de networking ale consultantilor europeni etc.
De ce merita sa alegem un astfel de program?
O experienta de 15 ani de zile in formare
si informare europeana sta deja in spatele retelei EUROLINK-Casa Europei
din Bucuresti, din care deja peste 5 ani in pregatirea
absorbtiei si implementarii proiectelor cu Fonduri Europene.
Prin Platforma Societatii Civile EU-RO Clearing Funds am reusit sa
organizam un numar impresionant de saloane regionale, forumuri
nationale, scoli de vara, ateliere de lucru si sesiuni intensive de
training.
1.
Intrucat nu toate persoanele interesate sa
lucreze in diversele componente ale proiectelor europene sau dupa
metoda de management a acestor proiecte, nu vor ajunge
manageri de proiect, cursurile noastre ofera o perspectiva
panoramica, deci nu se supun unuisingur standard ocupational,
prevazut in COR (tip CNFPA).
Cursantii si absolventii nostri aleg programul nostru ca training multi- si inter-disciplinar,
pentru a le permite integrarea din mers intr-una din componentele procesului:
redactarea proiectului,
organizarea procedurilor de achizitii
publice,
managementul ciclului de proiect / implementare,
elaborarea dosarelor tehnice de specialitate,
monitorizare, raportare, comunicare,
promovare, publicitate, relatii publice,
evaluare interna / externa
auditare complexa de project management
Fiecare dintre aceste componente necesita competente si abilitati
complet diferite si impun motivatii diverse de participare din
partea cursantilor.
2.
Cursurile pot fi frecventate de orice absolvent de studii superioare
(sau in curs de absolvire) din orice punct geografic din tara, pe
baza modulelor teoretice si practice descarcate de pe un site web
dedicat, pe baza unei parole individuale, in functie de programul si
disponibilitatea de timp si de interesul mai mare sau mai mic pentru
anumite parti ale fiecarui cursant.
3.
Intre modulele transmise periodic, cursantii pot solicita
consiliere personalizata tip tutorial, fie prin e-mailpe problemele punctuale ale temelor studiate, fie, pe baza de
programare, printr-o intrevedere cu coordonatorii cursurilor la
sediul Universitatii sau al Secretariatului Casei Europei.
4.
Absolvirea cursurilor le-a conferit si le confera participantilor sa
probeze in mod flexibil competentele si abilitatile din cadrul
modulelor urmate, pe baza Certificatului de Absolvire
eliberat de Universitatea Romana de Stiinte si Arte "Gheorghe
Cristea", care desfasoara cursuri universitare
si programul de Masterat in Economia Integrarii Europene,
acreditat de Ministerul Educatiei si ARACIS. La eliberarea Certificatului de absolvire, absolventii primesc si o
Anexa de studii pe module, numarul de ore aferente si modalitatea de evaluare
finala. Pe
baza acestor documente, absolventii nostri s-au putut de-a lungul
timpului incadra in echipe de proiect, au
promovat trepte profesionale ca functionari publici sau au primit
gratificatii la locul de munca.
5.
Coordonarea stiintifica a cursurilor se bucura din partea
Universitatii de girul cunsocutului specialist in studii de economia
integrarii europene si institutii UE,
Prof. Univ.Dr. Petre
PRISECARU, care a publicat numeroase volume si compendii de succes
in domeniu si coordoneaza, de asemenea departamentul de specialitate
al
Institutului de Economie Mondiala. Continutul lor a fost in mare
majoritate, in prealabil, testat pe viu, cu ocazia numeroaselor
sesiuni de training desfasurate in tara, scoli de vara, forumuri si
editii ale Incubatoarelor de Afaceri si Proiecte Europene.
6.
Evaluarea are un pronuntat caracter practic si se bazeaza pe
capacitatea de a incadra ideea de proiect, a verifica
eligibilitatile si conformitatea administrativa si a completa in
linii mari un model de cerere de finantare. Un numar de aproximativ
300 de participantiau absolvit sau sunt in curs de a obtine
certificatul de absolvire al acestor cursuri. Dintre
organizatiile/institutiile care si-au scolit colaboratorii prin
acest sistem, putem mentiona cateva cu titlu de exemplificare:
ACTIV SYSTEMS & SOLUTIONS Bucuresti,
ARHITECTONIK
2000 Bucuresti,
Asociatia de Dezvoltare a Judetului Tulcea,
Casa SA Bacau,
Colegiul Farmacistilor din Romania,
Colegiul Medicilor din Romania,
Consiliul Judetean Bihor,
E-POLL
MARKETING STRATEGY CONSULTING,
Incubatorul
Tehnologic si de Afaceri Deva,
Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice,
Luxten
Lighting Co S.A,
NEW
ENERGY Suceava,
Nestor
Nestor Diculescu Kingston Petersen,
Organizatia World Vision International,
Primaria Targoviste,
Reval
Consulting-Suceava,
Rhenus
Logistics,
S.C.A.
Epure, Lizac si Asociatii,
SIVECO
Romania,
Societatea Nationala de Radiocomunicatii - RADIOCOM,
Spoting
SA-Ploiesti,
TREND
CONT - Sibiu,
Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
7.
Sistemul de colaborare, drepturile si obligatiile participantilor
sunt comunicate de la inceput, iar sistemul de achitare al
contributiei banesti permite divizarea in maxim trei transe
lunare.
Cursantul isi poate determina singur perioada cand poate indeplini
obligatiile de evaluare finala si poate ridica, la cererea sa,
certificatul la o data ulterioara. Pana la ridicarea certificatului,
i se poate elibera o adeverinta provizorie care sa ateste
frecventarea cursurilor respective, spre a-i servi acolo unde i s-a
solicitat sau la depunerea unui proiect ca anexa probatorie la CV.
Facilitati gratuite pentru absolventi !
redactarea unei Scrisori Oficiale
de Recomandare
pentru sprijinirea cursantilor in procesul de recrutare sau cooptare
prompta in echipele de gestionare sau implementare a proiectelor;
includerea in Baza de
Date a Expertilor, Consultantilor si Managerilor in domeniul
proiectelor cu fonduri europene care confera posibilitatea cooptarii si
consultarii reciproce a acestora in cadrul proiectelor implementate;
cooptarea in cadrul Retelei
Nationale a Promotorilor si Facilitatorilor SUERD in Romania,
in vederea colaborarii la proiectele sprijinite sau activate direct de
Grupul de Actiune "Dunare-Marea Neagra", in cadrul celor trei mari domenii
prioritare gestionate de Romania in cadrul Strategiei UE pentru Regiunea
Dunarii (SUERD):
de formare a expertilor si consultantilor in
managementul proiectelor cu Fonduri Europene
~descriere succinta ~
a. Cursul deformarea expertilor
si consultantilor in managementul proiectelor cu Fonduri Europene este un
curs destinat exclusiv absolventilor de invatamant superior cu diploma de
licenta. Numarul total de ore afectate prezentarii online a
cursurilor, studiilor de caz, temelor practice, consilierii realizarii temelor
de studiu si evaluarii finale este de 120 de ore.
Cursurile au caracter trans-
si inter-disciplinar care urmaresc sa ofere o formare complexa
a participantilor prin urmarea unui parcurs aprofundat in mai multe
domenii-profesii. Astfel, absolventii dobandesc in mod preponderent o
pregatire multi-disciplinara, complexa, specifica cursurilor de tip
post-universitar, care vizeaza urmatoarele domenii de expertiza:
- proiectare, design-engineering, realizarea
studiului de fezabilitate;
- abilitati legate de managementul ciclului de
proiect (planificare, matrice logica, gestionarea echipei de resurse umane etc);
- analiza economico-financiara;
- consultanta specifica realizarii studiului de
impact asupra mediului;
- abilitati de marketing si consultanta in domeniul
dezvoltarii turistice;
- auditul intern si extern;
- evaluarea proiectelor (assesment-faza de
preselectie, selectarea si evaluarea impactului social economic al proiectelor);
- organizarea procedurii de achizitii publice si
reglementarile ajutorului de stat;
- consultanta juridic-contractuala si asigurarea
derularii corecte a contractelor;
- monitorizarea si raportarea narativa si financiar
contabila catre autoritatile responsabile;
- implementarea sistemului de comunicare
inter-institutionala si a planului de relatii publice.
Modulele de curs acopera din punct de vedere
teoretic, legislativ si practic problematica accesarii Fondurilor Structurale si
de Coeziune si sunt actualizate si adaptate din punct de vedere al continutului
informativ in mod periodic.
b. Principalele module de curs sunt
urmatoarele:
Managementul
ciclului de proiect;
Completarea cererii
de finantare si realizarea dosarului tehnic al proiectului;
Studiul de
fezabilitate, analiza de risc şi senzitivitate;
Planul de afaceri,
analiza cost-beneficii şi bugetarea proiectului;
Achizitiile publice
si ajutorul de stat;
Dezvoltarea
turismului (finantarea proiectelor prin PNDR si POR)
Politicile si
Managementul Inovarii cu fonduri europene
Evaluare, audit si
comunicare/relatii publice
(NOU)
Strategia UE pentru Regiunea Dunarii (SUERD).
Cursul incorporeaza, de asemenea,
materiale esentiale prezentate de experti guvernamentali si consultanti/traineri
independenti in cadrul ultimelor evenimente speciale organizate de Casa Europei
- Ziua Concurentei si Competitivitatii in Romania, Forumul Civic si de Afaceri
pentru stimularea absorbtiei Fondurilor Europene etc.
c. Modalitati practice de lucru. Cursantilor
li se raspunde prin e-mail la toate chestiunile punctuale pe care le ridica cu
privire la eventuale neclaritati asupra materialelor bibliografice parcurse.
d. Beneficii suplimentare incluse. Cu
sprijinul profesorilor/lectorilor Universitatii Romane "Gheorghe Cristea", ca si
al altor specialisti cooptati, cursantului i se acorda asistenta gratuita
pentru probleme si intrebari specifice, punctuale, legate de temele abordate in
cadrul modulelor, iar, la cerere, pe baza de programare, cursantul beneficiaza
de o sedinta de consiliere tip "tutorial",destinata clarificarii
temelor cursului on-line. De asemenea, cursantii pot beneficia de burse
partiale sau integrale pentru participarea la evenimentele cu caracter national sau
regional in domeniu, sub coordonarea Casei Europei.
e. Recrutare in campus. Pe baza acordului
explicit, Curriculum Vitae al cursantului poate fi inclus in baza de experti si
consultanti activ-convocabili ai Consortiului Parteneriatului Strategic
pentru accesarea Fondurilor Europene, care coordoneaza Platforma "EU-RO
Clearing Funds".
f. ALUMNI Club. Lafinalul cursului,
absolventii continua sa fie informati si sa primeasca actualizari prin
intermediul Alumni Club-ului.
Contributia baneasca pentru inscrierea si participarea la cursul on-line este in
valoare de 1485 lei, achitabila, la cerere, in transe.
DISCOUNT 30%
Contributia baneasca redusa este in valoare de 1040 lei,
achitabila, la cerere, in maxim trei transe lunare !
Categoriile de participanti carora le sunt destinate cursurile
(exemple):
1. functionarii publici care constituie echipele de gestionare a
proiectelor din cadrul autoritatilor publice;
2. managerii de proiect din sectorul public sau privat care se
implica in derularea efectiva a proiectelor din punct de vedere organizatoric
sau tehnico-logistic;
3. consultantii si expertii tehnici care lucreaza pentru elaborarea
dosarului tehnic sau realizarea studiului de fezabilitate:
inginer proiectant constructii civile
economist inginer specializat in analiza
costuri-beneficii
expert in studiile de impact asupra mediului
experti in comunicare / relatii publice / promovare
auditori pentru realizarea auditului intern
si extern pentru proiecte complexe
evaluatori cu pregatire multidisciplinara pentru realizarea evaluarilor
intermediare si evaluarii finale
specialisti in realizarea caietelor de
sarcini pentru achizitiile publice
avocati, consilieri juridici si experti in
concurenta (intelegeri anti-concurentiale, abuz de pozitie dominanta,
concentrari economice), specializati in sisteme de raportare si contractare.
Pana in prezent s-au inscris si au urmat
cursurile un numar de peste 400 de persoane din toata tara, atat din sectorul
administratiei publice, cat si din randul specialistilor in profesii liberale,
al consultantilor, al beneficiarilor de finantare si sectorului ONG.
Certificatul de Absolvire, insotit de Adeverinta care detaliaza curricula
urmata, le-au permis sa isi dovedeasca competentele pentru a fi cooptati in
echipe de implementare, pentru a avansa profesional, pentru a primi
responsabilitati sporite la locul de munca, sau pentru a mari punctajul
proiectului depus pentru primirea finantarii europene.
Grupa a XXIII-a a cursului online isi va desfasura
modulele de curs in perioada lunilor ianuarie 2013 - martie 2013.