 |
PLATFORMA
"EU-RO CLEARING FUNDS"
proiect coordonat de
Fundatia EUROLINK - House of Europe |
 |
In ciclul
Incubatorul de Afaceri si
Proiecte Europene (ed. IX)

"SCOALA
BANILOR EUROPENI"
pentru experti, manageri,
consultanti si intreprinzatori
~ editia a III-a ~
Bucuresti, 25-26 martie 2010
eveniment organizat in parteneriat cu

La
finele lunii martie 2010, o noua si motivata promotie a absolvit
SCOALA BANILOR EUROPENI (editia a III-a) iar, concomitent, absolventii
reuniunii respective de informare, consiliere si training s-au alaturat
tinerei
Comunitati Knowledge Management prin certificarea internationala
in calitate de Knowledge Management Specialist
(Specialist in Managementul Cunoasterii), devenita posibila prin
desfasurarea modului furnizat de
Knowledge Management
Institute - sucursala Romania, coordonat
de Dl Octavian SERBAN, Certified Knowledge Manager (H.Q. Washington D.C.)
in stransa cooperare cu Fundatia
EUROLINK - House of Europe.
Cea de-a III-a editie a SCOLII BANILOR EUROPENI
s-a desfasurat la sediul Centrului Regional de Formare Continua pentru
Administratia Publica Locala Bucuresti, in perioada 25-26 martie 2010.
Principalele
noutati-cheie ale editiei:
-
modificarile
legislative si procedurale ale sistemului de acordare a finantarilor
europene, precum si noile solutii de garantare si co-finantare a
proiectelor de investitii, prezentate de reprezentanti de marca ai autoritatilor
guvernamentale de management;
-
studiu de caz
"OpenMed - Consorzio Latte": oportunitati de afiliere si parteneriat in
reteaua internationala Consortiul Produselor Lactate, convenit intre
Consorzio Latte Pecorino Romano (regiunea Sardinia) si Agentia Nationala
de Consultanta Agricola (ANCA, de sub egida Ministerului Agriculturii si
Dezvoltarii Rurale);
-
exercitiu
practic de simulare pentru
echipe de proiect privind traseul de succes in vederea stabilirii: obiectivelor,
indicatorilor de verificabilitate, rezultatelor si activitatilor unui proiect
european (Matricea Cadru Logic)
Portofoliu selectiv de proiecte
economico-sociale ale
EUROLINK-House of Europe
a
initiat,
in
parteneriat cu Knowledge Management Institute - sucursala Romania,
seria de evenimente de informare, consiliere
si
training
"Incubatorul
de Afaceri si
Proiecte Europene",
organizand
pana in
prezent
opt editii
in
perioada 2009-2010, inclusiv sub noul format
"SCOALA
BANILOR EUROPENI",
cu sprijinul AIPPIMM, CRFB, CRENoS;
a colaborat la redactarea, impreuna cu grupul Detente Consultants
(Paris) a Strategiei de Dezvoltare a Turismului Balnear, la cererea
Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (a doua jumatate a anului
2009);
a organizat prima Conferinta Europeana de Transfer de Bune Practici
pentru Prevenirea si Combaterea Iregularitatilor, Fraudelor si Coruptiei
(2008) -
cu
sprijinul Presedintelui
Grupului de State
Impotriva
Corputiei
al Consiliului
Europei,
DBB Akademie din Germania, Fundatia
Radio Romania,
Forumul Donatorilor din Romania,
Banc Post
si
Fundatia
Synergetica (proiectul
"Radio
ONG");
a incheiat un acord de parteneriat cu grupul Detente Consultants (Paris),
organizand
Conferinta
Europeana
"O
noua
viziune pentru turismul romanesc"
(2008), cu
sprijinul Ambasada Frantei, Camera de Comert si Industrie Franco-Romana,
ANAT, Camera de Comert si Industrie a Romaniei;
a fondat si coordoneaza
Consortiul
Parteneriatului Strategic (CPS) pentru sprijinirea comunitatilor
locale si
a intreprinzatorilor
Mici si
Mijlocii in
vederea accesarii
Fondurilor Europene,
organizand
Masa
Rotunda "Lungul
drum al proiectului cu Fonduri Europene - de la idee la succes. O
perspectiva
din unghiul rolului jucat de consultanta"
(2008), cu
sprijinul ACIS, Warwick Legal Network (Deleanu Vasile Avocati), Detente
Consultants
(Paris),
Metroul SA;
a
lansat şi implementat proiectul intitulat
"Platforma
de Acţiune şi Intervenţie Rapidă a Societăţii Civile în favoarea
stimulării absorbţiei Fondurilor Europene
-
EU-RO
Clearing Funds"
şi a lansat portalul
www.Portal.StructuralFunds.ro,
desfasurand
in acest context
Saloane
Regionale, Scoli
de Vara
si
Forumuri
Nationale
pentru stimularea absorbtiei
Fondurilor Europene (incepand
cu
2007), cu
sprijinul Casei Regale a Romaniei, Grupul Lafarge Romania, Primaria
Generala a Capitalei, World Trade Center Bucuresti, s.a.;
a
fondat si coordoneaza
"Platforma
CEFTAC"
(Central European Advocacy for a Fair & Transparent Competition
-
www.ceftac.ro),
gratie sprijinului programului PHARE al Comisiei Europene, in parteneriat
cu Consiliul Concurentei si Camera de Comert si Industrie a Romaniei,
organizand cinci editii anuale ale
"Zilei
Europene a Concurentei si Competitivitatii in Romania"
, sub auspiciile Presedintiei UE, DG Concurenta (Comisia Europeana) si
al Camerei Deputatilor (incepand cu 2004);
a
initiat si promovat
aplicarea
"Cartei
Albe a Bunei Guvernari",
elaborata
de Comisia Europeana,
cu sprijinul Ambasadei Regatului
Tarilor
de Jos,
Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici,
Comisiei
Europene, CEE
Network "New
Ways" si
Alpha Bank
(2002);
a
castigat, in urma unei competitii europene, proiectul de redactare a
strategie privind
"Europenizarea
Romaniei
prin promovarea dezvoltarii
regionale",
proiect finantat
de la Bruxelles de DG Educatie
- Comisia
Europeana
(2001);
a
participat la proiectul international
"Cross-Border Co-operation of Small and Medium Sized Enterprises",
realizat in colaborare cu Foundation for Market Economy (FME -
Ungaria) si Center for Economic Development (CED - Slovacia),
finantat de Freedom House, sub auspiciile Regional Networking Project
- USAID (Departamentul de Stat al SUA) (1999-2000).
|
Referinte - Carte de
Onoare:
Ambasador Dr. Liviu BOTA - fost Secretar General Adj. ONU
Ambasador Oystein HOVDKINN - Ambasada Regala a Norvegiei
Stefan CIOBANU - Director General, ACIS (Autoritatea pentru
Coordonarea Instrumentelor Structurale)
Prof. Univ. Dr. Carmen COSTEA - Evaluator European / Presedintele
Asociatiei de Stiinte Alternative / ASE
Prof. Univ. Dr. Vito A. D'ARMENTO - Universitatea Salento, Italia
Mary Ann SIARA-DECKER
- Dbb Akademie (Bonn /
Berlin)
Ceyhun GOEKCOEL - Consultant Lobby, Parlamentul European
Dr. Torge HAMKENS - Consilier, Parlamentul Germaniei
Dr. Dumitru NANCU - VicePresedintele Agentiei pentru Implementarea
Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri
Luca NICULESCU - Redactor Sef, Radio France Internationale (RFI)
Dr. Andreea PAUL (VASS) - Consilier Personal al Primului Ministru
Joseph TOMATIS - Presedintele Grupului Detente Consultants (Paris)
|
KNOWLEDGE MANAGEMENT COMMUNITY Comunitatea KM (Managementul
Cunoasterii) |
Afla mai mult |
Amintim ca
International Knowledge Management
Institute
reprezinta o agentie internationala cu filiale pe toate cele cinci continente,
care furnizeaza prin reteaua sa de profesionisti, traineri si analisti KM
training & solutions, sprijina in mod direct reteaua internationala de peste
1500 de profesionisti + absolventi ai programelor Certified Knowledge
Management, comunica si colaboreaza cu un numar de peste 5000 de profesionisti
pe care i-a format pe plan mondial.
Miza finala
a programului nostru este ca, impreuna, sa generam o pregatire de excelenta a
persoanelor care vor lucra in sectorul public si sectorul privat in domeniul
implementarii proiectelor cu fonduri UE si, prin asumarea unei
certificari-evaluari si omologarea ulterioara la scara si standarde mondiale
a competentelor si abilitatilor, sa sprijinim integrarea specialistilor romani
in marea familie a International Knowledge Management Institute.
Evenimentul a fost organizat cu
amabilul sprijin al
Centrului
Regional de Formare Bucuresti (CRFB) de sub egida ANFP -
Guvernul Romaniei, al
Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii (AIPPIMM),
al CRENoS (Centro
Ricerche Economiche Nord Sud - Italia), precum si al ACRAFE (Asociatia
Consultantilor din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene).
Sponsor Tehnic:
Phaeton Gala - PR & Lobby Consulting.
Invatare
traininca pentru companii si investitii inteligente prin
sistemul
"Knowledge
Management"
Conceptul de Knowledge
Management (KM) si certificarea internationala a acestui set de
competente si abilitati de consultanta si training au la baza un
program demarat initial in Statele Unite (Washington D.C.) in anul 1998.
Dezvoltarea ulterioara a acestui concept si sistem de certificare de tip
Knowledge Management a condus, in anul 2004, la fondarea International
Knowledge Management Institute (IKMI). Acesta functioneaza ca o institutie
educationala cu vocatie mondiala si, simultan, ca asociatie de
afaceri, cu filiale in Europa, Asia, Australia, Africa, Orientul
Mijlociu si America de Nord. In Europa de Est este reprezentata - sub
numele de Knowledge Management Institute-Romania - de agentia Knomacons.
IKMI furnizeaza prin filialele
sale si reteaua sa de profesionisti, traineri si analisti KM training &
solutions, sprijina in mod direct reteaua internationala de peste 1500
de profesionisti + absolventi ai programelor Certified Knowledge
Management, comunica si colaboreaza cu un numar de peste 5000 de
profesionisti pe care i-a format pe cele 5 continente.
Beneficiile de baza ale
absolventilor si membrilor retelei internationale KMI sunt urmatoarele:
formare personalizata face-to face si prin workshop-uri virtuale,
precum si componente selectionate din cadrul programului e-CKM;
participarea la
proiectele si activitatile remunerative regionale,
derulate in fiecare dintre institutele componente din Australia, India,
Kuwait, Malaesia, Singapore, Africa de Sud, Elvetia, Marea Britanie si -
mai recent - Romania;
certificarea specifica de nivel international a
competentelor si abilitatilor dobandite, conform standardelor unitare ale
IKMI, precum si oportunitatea de consultare permanenta cu CKM mentorii/
instructorii acreditati si cu board-ul Facultatii de e-Learning
in vederea
constituirii KM Body of Knowledge, ca organism international
devotat Societatii Cunoasterii.

Certificarea oficiala finala de tip "Certified
Knowledge Manager", administrata de IKMI - Washington DC, constituie cea mai
recenta si inovativa dintre cele trei sisteme pe plan mondial de training si, in
paralel, de certificare in domeniul managementului, axata pe o noua viziune
asupra organizarii, utilizarii si valorificarii cunostintelor in cadrul
organizatiilor.
Mai multe informatii:
De ce Knowledge Management si nu altceva?
|
SCOALA
BANILOR EUROPENI (ed. a III-a)
Bucuresti, 25-26 martie 2010
~ Agenda ~
Joi, 25 martie 2010
10.00-10.30
Inregistrarea participantilor.
Locatia: Sediul
CRFB - Bucuresti, Str.
Edgar Quinet nr
8 (langa Casa Capsa)
10.30-12.15
Atelierul de Informare
Practica
Cele mai
noi optiuni de finantare nerambursabila si de co-finantare pentru anul 2010.
Sinteza formelor de sprijin financiar comunitar.
Prezentarea oportunitatilor pentru intreprinzatori mici/mijlocii prin Programul
National de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a
produselor si serviciilor de piata.
Invitati speciali:
Reprezentanti ai autoritatilor de gestionare a fondurilor europene si ai
sectorului financiar-bancar.
Moderatori:
Dr. Georgeta
GHETE DANAU –
Director CRFB
Sever AVRAM,
Presedinte executiv - EUROLINK-House of Europe
12.15-12.30 Pauza de cafea si networking
12.30-13.30
Piedici, capcane, stratageme si cai de evitare a erorilor in accesarea si
implementarea Fondurilor Europene
Propunerile de imbunatatire a procesului formulate de Asociatia Consultantilor
din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE)
Invitat special:
Radu ONOFREI -
Presedinte Executiv ACRAFE
13.30-14.15 Pauza de pranz
14.15-15.45
Studiu de Caz
"OpenMed
– Consorzio Latte"
Modalitati de identificare a obiectivelor comune si surselor optime de finantare
prin transfer de bune practici pentru constituirea Retelei nationale de
promovare si distributie a lactatelor, avand la baza laptele de oaie si de
capra.
Invitat special:
Dr. Ing. Viorica BOBOC - Consilier Superior - Agentia Nationala de Consultanta Agricola (ANCA)
- Directia de Formare Profesionala si Asociatii de Producatori
15.45-16.00
Intrebari, discutii si concluziile primei zile
Vineri, 26 martie 2010
10.00-11.00
Managementul
Cunoasterii
(KM) si Fondurile Europene
Sesiune
introductiva: "Managementul Cunoasterii in favoarea accesarii, implementarii
corecte si a evaluarii proiectelor cu fonduri europene".
Special Guest
Lecturer: Octavian SERBAN,
Certified
Knowledge Manager
Presedintele
Knowledge Management Institute - sucursala Romania / Knomacons.
MBA - Georgetown
University (SUA) si al Programului Business Management (Japan Productivity
Centre)
11:00-12.15
Modul international de
training:
(Partea I).
·
Dezvoltarea
unei organizatii bazate pe Cunoastere (Knowledge Organization)
·
Este pregatita
compania pentru implementarea KM?
·
Principii de
aplicabilitate a KM in cadrul companiei
·
Care sunt
implicatiile adoptarii KM?
·
Responsabilitatile profesionistilor in domeniul KM
·
Cum poate
schimba KM cultura organizationala?
·
Riscuri cu care
se confrunta adoptarea KM in practica
Special Guest
Trainer: Octavian
SERBAN, KMC - Presedintele Knowledge Management Institute - Romania
12.15-12.30 Pauza de
cafea si networking
12.30-13.30
Modul international de
training: (Partea a II-a)
·
Oportunitatile si importanta formarii specialistului KM (Knowledge Specialist)
·
Avantajul
competitiv al formarii specialistului KM
·
Importanta
introducerii/aplicarii sistemului B2E (Business to Employee)
·
Depasirea
riscurilor profesionalizarii in sistemul KM
·
Impactul
loialitatii specialistului KM asupra companiei
·
Realizarea
“Community of Practice” (retea de bune practici)
·
Etapele si exigentele instruirii specialistului KM
13.30-14.15 Pauza de pranz
14.15-15.15
Laboratorul
mobil de analiza si
prognoza pentru planificarea investitiilor
Exercitiu
practic de simulare
pentru echipe de
proiect privind traseul de succes in vederea stabilirii: obiectivelor,
indicatorilor de verificabilitate, rezultatelor si activitatilor unui proiect
european (Matricea Cadru Logic)
15.15-16.00
Evaluarea rezultatelor sesiunii
Inmanarea
Certificatelor "Knowledge Management Specialist" din partea Knowledge
Management Institute-Romania si
EUROLINK-House of Europe.
Follow-up
Noi orizonturi de actiune si
formare
lansate la editia a III-a
"Scoala Banilor Europeni"
La finele saptamanii
precedente, o noua promotie de cursanti, provenind atat din mediul de afaceri,
consultanta, cat si din sectorul public, a absolvit editia a III-a a reuniunii
de informare, consiliere si training "SCOALA
BANILOR EUROPENI",
organizata in parteneriat de EUROLINK-House of Europe si
Knowledge Management Institute - sucursala Romania, la sediul CRFB.
Cu acest prilej, participantii au
beneficiat de cateva informatii-cheie de ultima ora privind noi oportunitati de
finantare europeana si nationala pentru o gama foarte larga de domenii
economice. De pilda, reprezentanta Agentiei Nationale de Consultanta Agricola
(ANCA), Dr. Ing. Viorica BOBOC a prezentat drept studiu de caz modul in care
parteneriatul incheiat intre Consorzio Latte Pecorino Romano (produse
lactate pe baza laptelului de oaie si capra din Sardinia) si ANCA va
conduce la punerea in practica a unei strategii sectoriale pentru acest gen de
produse romanesti, menita sa puna in valoare potentialul insuficient valorificat
de dezvoltare, mai ales pe baza prezentarii unor proiecte comune in vederea
obtinerii de finantari UE.
Un dialog consistent a fost
purtat, de asemenea, intre Presedintele Asociatiei Consultantilor din Romania
pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE), Dl Radu ONOFREI, pe de-o
parte, si reprezentantii ministerelor care gestioneaza ca autoritati de
management sau organisme intermediare programele cu fonduri europene. De altfel,
obiectivul central al parteneriatului institutional intre EUROLINK-House of
Europe si ACRAFE se bazeaza pe transformarea instrumentelor de lucru oferite de
reuniunile de training, Comunitatea "Knowledge
Management" si Programul
"Ombudsmanul Fondurilor
Europene" (StructuralFunds.ro)
intr-o platforma activa si dinamica de actiune pentru imbunatatirea intregului
proces de accesare al finantarilor UE, indeosebi prin mentinerea unui ritm
intens de consultari cu responsabilii autoritatilor de gestionare a fondurilor
din cadrul Comitetului Interministerial instituit de Guvern. Printre punctele
cele mai importante solicitate au fost cele legate de suplimentarea numarului de
experti care gestioneaza sau evalueaza proiectele si necesitatea garantarii unei
mai mari transparente in deciziile luate cu privire la proiectele selectate, in
special prin ameliorarea sistemului achizitiilor publice.
Un expert bancar a oferit si o
prezentare concreta si a raspuns intrebarilor cu privire la modul nou in care se
pot asigura co-finantarile pentru proiectele de dezvoltare agricola si rurala.
In acelasi context, un experimentat auditor international a prezentat
oportunitatile de finantare curente pentru certificarea unora dintre IMM-uri in
sistemul managementului calitatii, HACCP, precum si in domeniul protectiei
mediului. De asemenea, acesta a prefatat initiativa de colaborare cu Platforma
"EU-RO Clearing Funds" in vederea formarii si certificarii in noi profesii
vitale pentru atragerea fondurilor europene, precum aceea de auditor intern.
In final, noile studiile de caz /
povesti de succes supuse atentiei de catre Presedintele Knowledge Management
Institute - sucursala Romania, Dl Octavian SERBAN, s-au referit la
avantajele folosirii metodelor Managementului Cunoasterii (KM) pentru
scrierea si implementarea unor proiecte de succes si in Romania, precum si
acelea legate de formarea si dezvoltarea unui departament de profil in cadrul
organizatiei
Ne face placere sa reamintim ca
proiectul nostru este sprijinit de urmatoarele institutii: Agentia pentru
Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii
(AIPPIMM), Centrul Regional de Formare Bucuresti (CRFB) de sub egida
ANFP-Guvernul Romaniei, CRENoS (Centro Ricerche Economiche Nord Sud -
Italia), ACRAFE (Asociatia Consultantilor din Romania pentru Accesarea
Fondurilor Europene).
Parteneri Media:
CalendarEvenimente.ro, Tribuna Economica, NewsChannel.ro,
Economie si Administratie Locala, Euroconsultanta-Ghidul Firmei, ClubAfaceri.ro,
PRwave.ro, Finantare.ro, SmartFinancial.ro, SmartBank.ro, GhiseulBancar.ro,
Comunicatii Mobile, ComunicateMedia.ro, StiriEvenimente.ro, Early Warning
Support - "EU-RO Clearing Funds".
Sponsor Tehnic:
Phaeton Gala - PR & Lobby Consulting.
Pentru conformitate,
Secretariatul Platformei „EU-RO Clearing Funds”
c/o EUROLINK- House of Europe
Pentru informatii suplimentare va rugam sa
ne contactati
la adresa de
email
eurolink@b.astral.ro
sau
la tel./fax:
021.2304997.
|
|